وبلاگ

راهنمایی خرید لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

نقد و بررسی لوازم آرایشی:تمام افراد هر روزه از لوازم آرایشی استفاده می کنند و باید برای داشتن یک میکاپ حرفه ای و با کیفیت از لوازم آرایش خوب و مرغوب استفاده نمایند.مواد آرایشی هر روز با پوست صورت ما در ارتباط هستند که اگر نکاتی را در هنگام خرید لوازم آرایشی رعایت نکنیم ممکن است دچار مشکلات پوستی شویم.
شما چه بخواهید آرایش کنید چه نه این را بدانید که پوستتان همه چیز شما است و باید از محصولات پوستی برای مراقبت از پوستتان استفاده کنید. استفاده از کرم های مرطوب کننده و شوینده های پوستی را کنار نگذارید زیرا این مواد برای سلامت پوست شما ضروری و مفید هستند. برای خرید این نوع محصولات آرایشی رنگ پوستتان را در نظر بگیرید و محصولی را انتخاب کنید که پوستتان به آن حساسیت ندارد و مناسب آب و هوای منطقه زندگی شما هستند.
از جمله نکات مهم و ابتدایی که پیش از خرید لوازم آرایشی باید به آن توجه کنید عبارتست از:
• همواره لوازم آرایشی خود را از بین برندهای اورجینال انتخاب کنید.
• هنگام خرید حتما به تاریخ انقضای لوازم آرایشی توجه کنید.
• انتخاب خود را با توجه به رنگ پوست خود انجام دهید.
• با توجه به سبک آرایش خود لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

 

لوازم آرایشی

کیفیت مواد لوازم آرایشی

موضوع مهمی که باید هنگام خرید محصول زیبایی به آن توجه کنید اجزایی است که در ساخت محصول مورد استفاده می‌شود. اطمینان حاصل ‌کنید کالاهایی که قصد خرید آن‌ها را دارید، حاوی ترکیباتی نباشند که به پوست‌تان آسیب برسانند. شاید برخی از مواد اولیه مورد استفاده در تهیه لوازم آرایشی باعث ایجاد حساسیت در پوست‌تان می‌شوند. گاهی استفاده زیاد از مواد نامرغوب آرایشی و بهداشتی خشکی پوست را به شکل حاد و غیرقابل کنترلی افزایش می‌دهند.
اگر پوست حساسی دارید، سعی کنید از محصولاتی که در مواد اولیه آن‌ها آلفا هیدروکسی اسید وجود دارد خودداری کنید. همیشه به دنبال مواردی باشید که پوست چروک شده را صاف‌ می‌کنند و مانع چروک پوست می‌شوند.
لوازم آرایش صورت
وقتی نوبت به تقویت اعتماد به نفس شما می رسد با بهبود ظاهر ، یک زن می داند که آرایش سلاح مخفی زیبایی او است. برای اطمینان از اینکه پول خود را صرف خرید لوازم آرایشی با کیفیت چهره می کنید که واقعاً باعث زیبایی ظاهری شما می شود و عزت نفس شما را بهبود می بخشد ، باید وقت بگذارید و جنبه های زیر را به عنوان راهنمای خود در نظر بگیرید.
از محصولاتی که دارای مواد شیمیایی بالقوه خطرناک هستند خودداری کنید.یک چیز مسلم است ، مارک های آرایشی در بازار کم ندارند. و با این حال ، اکثر آنها به محض شناختن مواد تشکیل دهنده ، به خوبی به نظر نمی رسند. اگر به زیبایی خود اهمیت می دهید و می خواهید جوانی را تا آنجا که ممکن است حفظ کنید ، مطمئناً تصور نمی کنید که مواد شیمیایی ناخوشایند بر روی صورت خود داشته باشید.
از اسامی بدنامی مانند فتالات ، پارابن ، سولفات ، فرمالدئید ، تری اتانول آمین ، تریکلوزان ، سیلوکسان ، اتانولامین در میان دیگران اجتناب می شود. دلیل این است که آنها خطرات بهداشتی در برخواهد داشت، باعث سوزش پوست، زشت و کریه جوش پوست بزرگسالان ، و افزایش سرعت پیری به اختلالات هورمون جدی تر، تأثیر تیروئید و سیستم های تولید مثلی و برخی از آنها حتی احتمال ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش می دهند.
به دلیل تنوع زیاد لوازم آرایشی در اینجا به نکات خرید برخی از آنها می پردازیم:
محصولات زیبایی و آرایشی انواع مختلفی دارند که محصولات آرایشی صورت، چشم و ابروها از مهم‌ترین‌ گزینه‌ها می‌باشند.

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

محصولات پوست

• پرایمر
پرایمر با پوشاندن خطوط و منافذ پوست، روی صورت شما سطحی یک دست ایجاد می‌کند که آماده آرایش است. در نتیجه آرایش شما نمی‌ریزد و مدت زمان بیشتری باقی می‌ماند.
• کرم پودر
کرم پودر رنگ پوست شما را یک دست می‌کند و عارضه‌های پوستی را می‌پوشاند.
• کانسیلر
کانسیلر پوشش بیشتری را برای نقاط خاص صورت عرضه می‌کند. سیاهی زیرچشم، جوش و جای آن را می‌توان با کانسیلر پوشاند. ناگفته نماند که کانسیلرها انواع مات و براقی دارند و مثل کرم پودر انواع پوشش مختلفی را ارائه می‌دهند.
• هایلایت و کانتور
این دو محصول راز آرایش صورت سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهاست. کانتور به آرایش عمق می‌دهد و هایلایتر آن را درخشان‌تر می‌کند. بهترین نتیجه استفاده از هرکدام از این محصولات، استفاده هردوی آنها با هم است.
• رژ گونه و برنزکننده
همانطور که پیشتر گفتیم، کانتور به صورت عمق می‌بخشد ولی برنزکننده اجزای صورت (به خصوص گونه‌ها) را برجسته کرده و درخششی مات به آن می‌دهد. از طرف دیگر رژ گونه برای رنگ و لعاب دادن به گونه‌ها استفاده می‌شود.
محصولات چشم
• پرایمر چشم
پرایمر صورت معمولا بر پایه آب یا سیلیکونی است، اما پرایمر چشم ماندگاری بالاتری دارد. با کمک این نوع پرایمر آرایش چشم شما طولانی‌تر و بهتر حفظ می‌شود. البته باید دقت داشته باشید که پرایمر چشم با برخی از سایه‌های کرمی یا مدادهایی خاص سازگاری ندارد.

 

• سایه چشم

سایه چشم، پودر یا کرمی رنگی است که پشت پلک کشیده می‌شود و زیبایی چشمانتان را افزایش می‌دهد. سایه‌ها فرمولاسیون و رنگ‌های بسیار متنوعی دارند و انواع آن از مات تا براق و از کمرنگ تا پررنگ را پوشش می‌دهند.
• خط چشم
خط چشم حالت چشم‌ها را زیبا می‌کند و می‌تواند ظاهری متفاوت در آرایش ایجاد کند. خط چشم انوع مدادی، مایع و ژلی دارد و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.
• ریمل
ریمل برای زیباتر کردن مژه‌هاست. بسته به نوع انتخابی، ریمل می‌تواند مژه‌هایتان را پُرتر، ضخیم‌تر، بلندتر یا تیره‌تر کنید.
محصولات ابرو
• ژل ابرو
وظیقه ژل ابرو نگهداری از حالت ابروهای شماست. فرمولاسیون ژل ابرو معمولا شامل ژل ابرو تیره و روشن می‌شود.
• مداد ابرو
با مداد ابرو می‌توانید داخل ابروها را پر کنید تا ظاهری طبیعی و یکدست در آنها ایجاد نمایید.
• پودر ابرو
پودر ابرو برای پرکردن نقاط کم پشت ابروست و استفاده از آن برای تازه‌کاران بسیار آسان است. به جای پودر ابرو همچنین می‌توانید از سایه‌ای همرنگ با ابروهایتان استفاده کنید.
محصولات لب
• پرایمر لب
پرایمر لب برای ثابت نگهداشتن و افزایش ماندگاری آرایش لب استفاده می‌شود.

 

• مداد لب

مداد لب حالت لب‌هایتان را زیباتر می‌کند و مرزی برای رژ لب زدن است. مداد لب همچنین از خراب شدن رژ لب جلوگیری می‌کند. برای بزرگ‌تر جلوه کردن لب‌ها می‌توانید کمی بیشتر از خط لب را کانتور کنید.
• رژ لب
رژ لب به لب‌های شما رنگ می‌بخشد و حالت صورت را زیباتر می‌کند. انواع رژهای مایع و مات رنگ‌بندی‌های بسیار متنوع و زیبایی دارند که هرکدام را به سلیقه خود می‌توانید انتخاب کنید.
• برق لب
برق لب همانطور که از نامش پیداست برای براق‌تر شدن لب‌ها استفاده می‌شود و انواع آن طیفی از کاملا بی‌رنگ تا رنگ‌هایی تیره را در بر می‌گیرد.
لوازم ضروری برای آرایش
پرایمر صورت
اولین چیزی که هرکسی باید داشته باشد پرایمر صورت است. پرایمر کیفیت و دوام آرایش را بهبود می‌دهد و از پخش شدن و ریختن آنها جلوگیری می‌کند. نسبت به شرایط پوستتان می‌توانید پرایمر مناسب خود را انتخاب کنید.
کرم پودر مایع
پس از پرایمر نوبت به کرم پودر مایع می‌رسد. برای شروع از کرم پودری با پوشش متوسط استفاده کنید تا بتوانید برای مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کنید.

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

کانسیلر

برای روزهایی که پوستتان نیاز به پوشش بیشتری دارد، با کانسیلر می‌توان پوستی زیباتر و یک دست‌تر داشت. حتما توجه کنید که فرمولاسیون کانسیلر شما سبک باشد و روی پوست احساس سنگینی و چربی نکنید.
پالت سایه
شاید فکر کنید که در استفاده از پالت سایه مهارت زیادی ندارید ولی حقیقت این است که حتما نباید در اوایل استفاده از پالت سایه انتظار آرایشی آنچنان پیچیده و اسموکی از خودتان داشته باشید. اضافه شدن کمی رنگ از پالت سایه به آرایشتان می‌تواند تاثیر چشمگیری روی آن داشته باشد. برای اولین پالت سایه توصیه ما این است که پالت سایه‌ای انتخاب کنید که رنگ‌های تند و ملایم و براق و مات را کنار هم داشته باشد.
خط چشم
شاید کشیدن خط چشم با دنباله‌ای آنچنانی در ابتدا آسان نباشد ولی خط چشم کشیدن تغییر بزرگی در آرایش شما ایجاد می‌کند. اگر هنوز با خط چشم مایع احساس راحتی نمی‌کنید، با خط چشم مدادی شروع کنید و دور آن را خط نکشید!

مداد ابرو

ابروهای منظم و زیبا یکی از عناصر مهم در به چشم آمدن آرایش شماست. کار با مداد ابرو آسان است و سریعا می‌توانید در استفاده از آن مهارت پیدا کنید. این محصول در مواقعی که عجله دارید هم می‌تواند به عنوان خط چشم استفاده شود.
ریمل
ناگفته پیداست هر آرایشی بدون ریمل چیزی کم دارد و هر کس در لوازم آرایشی باید ریمل داشته باشد. فقط باید توجه داشته باشید که ریمل را به شکل درستی استفاده کنید تا صورت، زشتی پیدا نکند.
رژ لب
شاید انتخاب بین انواع مختلف رنگ و مدل رژ لب برایتان سخت باشد. پیشنهاد ما این است که دو نوع رژ لب داشته باشید: یک رژ لب مات برای استفاده روزمره و یک رژ مایع خوشرنگ برای موقعیت‌های خاص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *