وبلاگ

مکمل خوراکی مو هیرتامین

کپسول تقویت کننده مو هیرتامین

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که کم و بیش اکثر افراد را با خود درگیر کرده است. وقتی موها به هر دلیلی شروع به ریزش می‌کنند، افراد به دنبال راهکارهایی می‌روند تا به هر ترتیبی که می‌توانند به کند شدن و یا متوقف کردن این روند کمک کنند. اما قبل از هر چیز بهتر است که دلیل آن کاملا مشخص شود. دلایل مختلفی باعث ریزش موها می‌شوند؛ استرس، بارداری، بیماری‌های خاص، مصرف برخی از داروها و عوامل ارثی از اصلی‌ترین عوامل ریزش مو هستند.

گاهی با برطرف شدن مشکل اولیه ریزش مو هم خود به خود کند شده و از بین می‌رود؛ به عنوان مثال موی خانم‌ها بعد از طی شدن دوران بارداری و شیردهی به حالت عادی خود برمی‌گردد. ولی در بیشتر موارد نه تنها این روند کند نمی‌شود بلکه گاهی سریع‌تر هم می‌شود و در نهایت طاسی را ایجاد می‌کند؛ ریزش موی ارثی یکی از این موارد است. در حال حاضر درمان‌های زیادی برای این ریزش مو و تقویت موها وجود دارد که برخی از آن‌ها به کمک جراحی و بعضی دیگر بدون نیاز به جراحی می‌توانند این مشکل را حل کنند.

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند مصرف نوعی قرص به نام هیرتامین است؛ این قرص با ترکیبات طبیعی به تقویت فولیکول‌ها و گرافت‌های مو کمک می‌کند و مانع از ریزش آن‌ها می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این قرص و مزیت‌ها و معایب مصرف آن تا پایان این مطلب از کلینیک خانه سفید با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به قرص هیرتامین

قرص هیرتامین (HAIRtamin) برای محافظت از موها در برابر عوامل بیرونی و درونی آسیب زننده به آن‌ها طراحی شده است. مصرف این دارو به شما کمک می‌کند که از ریزش مو خلاص شده و موهای بلند و ضخیم داشته باشید. ترکیبات هیرتامین عموما طبیعی است و از هیچ‌گونه ماده شیمیایی در ترکیبات آن استفاده نشده است. این دارو حاوی ویتامین‌های B، A، C و D است. فسفر، کلسیم، سیلیسیوم، منیزیم، زینک و آهن نیز از دیگر ترکیبات مهم این دارو هستند.

هرکدام از این ویتامین‌ها وقتی در کنار دیگر عناصر قرار بگیرند می‌توانند یک بستر مناسب برای رشد و تقویت موهای شما فراهم کنند. در واقع این ترکیبات فولیکول‌های مو را تقویت می‌کنند و مانع از نازک شدن یا ریزش آن‌ها خواهند شد. این محصول ساخت کشور آمریکا است بهتر است که آن را به صورت روزانه یک عدد قرص بعد از صرف غذا ترجیحا صبحانه مصرف کنید.

متاسفانه انواع تقلبی این دارو در بازار فراوان است و باید حتما از مراکز مجاز تهیه شود؛ نمونه‌های تقلبی آن نه تنها در مورد موهای شما کارکردی ندارند بلکه گاهی باعث به وجود آمدن مشکلات دیگری هم می‌شوند. این دارو هم خانم‌ها و هم آقایان کاملا مناسب است؛ تنها اگر می‌خواهید به نتیجه دلخواه خود برسید بهتر است که به مدت ۲ ماه و روزانه ۱ قرص مصرف کنید.

معمولا همه افراد می‌توانند از هیرتامین استفاده کنند؛ تنها موارد منع مصرف این قرص برای بانوان باردار و افراد زیر ۱۸ سال است. با توجه به ساختار طبیعی، این دارو به راحتی می‌تواند با بدن سازگاری پیدا کند. در ترکیبات این قرص از هیچ‌گونه ماده شیمیایی استفاده نشده است؛ به همین علت قدرت جذب بالایی دارد. این دارو به دلیل داشتن انواع ویتامین و قدرت جذب بالا نه تنها می‌تواند بر رشد و تقویت موهای شما اثرگذار باشد، بلکه بر روی سلامت پوست و رشد و تقویت ناخن‌ها هم تأثیرات مثبتی می‌گذارد.

ترکیبات موجود در قرص هیرتامین

همانطور که گفتیم در ترکیبات قرص هیرتامین از مواد کاملا طبیعی استفاده شده است؛ به همین دلیل هم هست که اکثر افراد در هر سن و سالی می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه این بخش اصلی‌ترین ترکیبات هیرتامین و خواص هریک را معرفی می‌کنیم.

ویتامین C

این ویتامین تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد؛ کلاژن یکی از مهم‌ترین ویتامین ها برای تقویت و رشد موها است. در واقع افزایش تولید کلاژن باعث بهبود کیفیت پوست سر می‌شود که این موضوع بر روی تقویت ساقه موها و جلوگیری از شکنندگی و ریزش آن‌ها تاثیر بسیاری دارد. این ویتامین محلول در آب می‌تواند رطوبت کافی برای موها را فراهم کند تا ریزش آن‌ها کمتر شود و البته رشد موها نیز سریع‌تر انجام شود.

سلنیوم

این عنصر باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود و کمک می‌کند که عوامل بیرونی کمترین تاثیر را بر روی بدن داشته باشند. سلنیوم مانند یک دیوار دفاعی در برابر عوامل بیرونی عمل می‌کند و مانع از آسیب دیدن مو در اثر عوامل محیطی مانند نور خورشید، آلودگی هوا، گرد و غبار و… می‌شود. با توجه به این موضوع مصرف قرص هیرتامین به افرادی که در محیط‌های آلوده صنعتی یا در معرض نور مستقیم خورشید کار می‌کنند توصیه می‌شود.

ویتامین A

این ویتامین به نوعی غذای سلول‌های کل بدن است؛ ریشه موها برای تقویت و رشد بهتر به این ویتامین احتیاج دارند. ترکیب ویتامین A و C در محصولات مراقبتی از مو چیزی شبیه به معجزه است؛ هر دوی این ویتامین‌ها می‌توانند ساقه مو را تقویت کنند و باعث ضخیم‌تر شدن آن شوند. همچنین از خشکی مو و بروز موخوره نیز جلوگیری خواهند کرد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا رطوبت موهای سر را حفظ می‌کند و از جمع شدن چربی در روی پوست سر جلوگیری می‌کند. حفظ رطوبت موها احتمال ایجاد آسیب‌های ناشی از خشکی مو مانند موخوره، شکنندگی ساقه مو و نازک شدن آن را از بین می‌برد. آلوئه ورا برای حفظ سلامت پوست نیز بسیار مفید است و با تقویت پوست کف سر به رشد بهتر و سریع‌تر موها کمک می‌کند.

ویتامین D

این ویتامین در تقویت فولیکول‌های مو تاثیر به سزایی دارد. اگر این ویتامین به موها برسد، حتی فولیکول‌های بسیار ضعیف هم می‌توانند دوباره به عرصه برگردند. تولید فولیکول جدید باعث رشد و تقویت مو می‌شود و موهایی پرپشت‌تر و جذاب‌تر به شما هدیه می‌دهد.

زینک

زینک یا روی یکی از ضروری‌ترین مواد معدنی برای بدن است. این ماده بسیار موثر نه‌تنها برای رشد بهتر موها و تقویت پوست موثر است، بلکه در رفع مشکلات هورمونی و جذب بهتر ویتامین‌ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن هم بسیار موثر است.

ویتامین B

این ویتامین یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای تغذیه موها و پوست است. ویتامین‌های گروه B با جذب رادیکال‌های آزاد و از بین بردن آن‌ها پوست را تقویت می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ویتامین B3 مثل یک دیوار دفاعی در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید عمل می‌کند و آسیب‌های احتمالی به پوست سر و موها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ویتامین B5 یک ماده موثر در تقویت ریشه و ساقه موها است.

این ویتامین وقتی در کنار سایر ویتامین‌ها مانند A و C قرار می‌گیرد موهایی براق و محکم را به شما هدیه می‌دهد. ویتامین B7 از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. همچنین باعث افزایش سوخت و ساز چربی‌ها و پروتئین‌ها در بدن می‌شود و با تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن در تقویت موها بیشترین اثر را خواهد گذاشت. ویتامین B12 نیز یک خون‌ساز حرفه‌ای است. این ویتامین با کمک به گلبول‌های قرمز خون باعث رسیدن اکسیژن به فولیکول‌های مو می‌شود. وقتی اکسیژن‌رسانی به‌خوبی انجام شود، رشد موها هم متقابلا بهتر خواهد شد.

 

عصاره فلفل

فلفل به دلیل تند بودن و نوع ساختار خود باعث ایجاد گرمی و حرارت در بدن می‌شود. گرم شدن بدن گردش خون را تسریع می‌کند تا مواد مغذی کافی به همه قسمت‌های بدن برسد. تقویت گردش خون بر روی رشد و تقویت موها تاثیر می‌گذارد و باعث جلوگیری از ریزش مو نیز خواهد شد.

گزنه

این گیاه حاوی ویتامین‌های زیادی از جمله B، A، K و D است. آهن، پتاسیم، سیلیسیوم، فسفر و چربی از دیگر ترکیبات این گیاه هستند. گزنه سرشار از مواد مغذی باعث تقویت ریشه مو و در نتیجه عدم ریزش و رشد بهتر آن می‌شود.

رزماری

رزماری حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که با تقویت ریشه و ساقه مو باعث رشد بهتر آن می‌شوند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در رز ماری از التهاب و خارش پوست سر هم جلوگیری می‌کند و شوره یا پوسته‌های آن را از بین می‌برند.

زردچوبه

این گیاه خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند باعث تقویت پوست و موی سر بشود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زردچوبه به زیبایی و درخشندگی موها کمک می‌کنند. زردچوبه یک درمان مطمئن برای از بین بردن آسیب‌های فعلی مو مانند موخوره یا شوره و پوسته خواهد بود و می‌تواند شما را برای همیشه از شر این مشکل راحت کند.

موارد منع مصرف قرص هیرتامین چیست؟

هیرتامین یک داروی تقویتی برای رشد و عدم ریزش مو است. این محصول یک داروی کاملا طبیعی است و مصرف آن برای عموم آزاد است و همه افراد فارغ از جنسیت می‌توانند از آن استفاده کنند. پزشکان تنها زنان باردار و افراد زیر ۱۸ سال را از مصرف این قرص منع می‌کنند.

 

 

نحوه مصرف قرص هیرتامین چگونه است؟

توصیه می‌شود که این قرص را به صورت روزانه همراه با غذا مصرف کنید؛ بهترین زمان برای مصرف هیرتامین بعد از صبحانه است. اما می‌توانید آن را شب‌ها قبل از خواب نیز بخورید. توجه داشته باشید که خوردن این قرص با شکم خالی توصیه نمی‌شود.

آیا مصرف دوز بیشتر باعث تاثیر بهتر خواهد شد؟

در مواردی مشاهده شده است که مصرف دو قرص در یک روز روند اثرگذاری دارو را سریع‌تر کند؛ اما این موضوع موقتی است و بعد از مدتی باعث آسیب دیدن قلب یا کبد خواهد شد. به همین توصیه می‌شود که هرگز بیشتر از یک قرص در روز مصرف نکنید. البته اگر یک بار و برحسب تصادف این کار را کردید نگران نشوید؛ چرا که این عوارض در اثر مصرف مداوم دوز بیشتر خود را نشان می‌دهند.

آیا مصرف هیرتامین باعث افزایش موهای زائد می‌شود؟

خیر. روند رشد موهای زائد با موهای سر متفاوت است و ساختار فولیکول‌های آن‌ها با هم فرق دارد. به همین دلیل نیازی نیست نگران افزایش موهای زائد باشید؛ این قرص تنها فولیکول‌های موی سر را تقویت می‌کند.

آیا امکان مسمومیت با هیرتامین وجود دارد؟

با اینکه هیچ موردی درباره مسمومیت دارویی با این قرص ذکر نشده است ولی برخی افراد باید با احتیاط بیشتری از آن استفاده کنند. به عنوان مثال مصرف همزمان یا طولانی‌مدت آن برای افرادی که قرص آهن مصرف می‌کنند ایجاد ایجاد مشکل خواهد کرد. چرا که در ترکیبات این قرص نیز آهن وجود دارد و مصرف آن در کنار قرص‌های آهن می‌تواند باعث رسوب این ماده در کبد و ایجاد مشکلات جدی شود.

زینک یکی از ترکیبات اصلی این دارو است. وجود ویتامین‌های مختلف و زینک احتمال تداخل دارویی را افزایش می‌دهد و ممکن است ایجاد مسمومیت دارویی بکند. علاوه بر این زردچوبه و گزنه موجود در این قرص ممکن است در بعضی افراد حساسیت پوستی به وجود آورند. مصرف این دارو به علت وجود انواع ویتامین‌های B ممکن است باعث تغییر رنگ ادرار هم بشود. البته این عوارض بسیار نادر است ولی در صورت مشاهده هرکدام از این نشانه‌ها مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *